Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna. Om du fortfarande behöver hjälp, kontakta oss på support@lumensa.se.

Beställning och leverans

Hos Lumensa står vi för fraktkostnaden, vilket innebär att leveransen är helt gratis för dig.

*Ibland erbjuder vi vissa artiklar gratis som en del av en kampanj. För att täcka kostnaderna debiterar vi 5,99 € i fraktkostnad.

Den genomsnittliga leveranstiden för våra produkter är 8 till 15 dagar. Våra produkter skickas direkt från leverantören till dig. Tack vare denna unika affärsmodell sparar vi stora kostnader för lagerhållning och transport och kan erbjuda våra produkter till ett lägre pris än våra konkurrenter.

I 99 % av fallen levereras beställningarna inom den angivna leveranstiden. Tyvärr kan det ibland hända att en beställning försenas i leveransprocessen.

Du kan kontrollera statusen för din beställning via följande länk:

Spåra beställningen

Har du inte fått din beställning tre dagar efter den angivna leveransdagen? Kontakta oss i så fall.

Eftersom vi samarbetar med olika leverantörer kan produkterna skickas separat. Om vissa produkter saknas kommer du vanligtvis att få dem inom 2–3 dagar.

Vi ber om ursäkt för detta besvär.

Byten och returer

Om du inte är nöjd med din beställning kan du byta eller returnera den inom 14 dagar efter mottagandet.

Returer inom 14 dagar efter mottagandet. Produkterna måste vara i sitt ursprungliga skick och märkta. Produkten får inte visa några tecken på användning.

Alla returer måste åtföljas av en spårningskod. Avsändaren är alltid ansvarig för försändelsen.

När vi har mottagit din retur ser vi till att köpesumman krediteras ditt konto inom 14 dagar.

Spårbarhet och uppföljning

På denna sida, kan du ange ditt ordernummer för att spåra ditt paket.
Spårningsinformationen är tillgänglig så snart ditt paket anländer till transportören. Observera att förseningar ibland kan uppstå.